Investor Monarskej aleje 2: Cieľového zákazníka sme nezmenili

  • 19. 9. 2010

[caption id="attachment_8095" align="alignright" width="300"] Monarskú alej 2 ste odštartovali výstavbou dopravnej infraštruktúry a inžinierskych sietí, v rámci čoho riešite, ako vidno, aj odvodnenie celej zóny trpiacej vysokou spodnou vodou. Máte na tento problém svoj vlastný „patent“, prípadne ste sa poučili z chýb developerov v susedstve?

Veľa sme sa poučili z vlastných chýb, ale predovšetkým spolupracujeme so skúsenými odborníkmi v danej oblasti. Popri jednotlivých pozemkoch sme vybudovali cestné odvodňovacie rigoly, ktoré budú odvádzať dažďovú vodu z jednotlivých pozemkov do retenčných nádrží a cez výpustný systém pri potoku budú do neho odvážané. Na hlavnej komunikácii sú vybudované puste na odtok dažďovej vody, ktoré ústia do retenčných nádrží, čím zamedzíme udržaniu vody na ceste.

Čoskoro uplynie rok od slávnostného otvorenia nákupného Centra Monar, ktoré malo kompletnou obchodnou vybavenosťou a spektrom služieb pokryť základné potreby obyvateľov nielen vášho projektu, ale prakticky celej lokality a jej okolia. Dnes je však evidentné, že tento zámer zostáva stále nenaplnený: chýba sľubovaná reštaurácia, spoločenská sála, lekáreň, banka či pošta…

Väčšina z týchto prevádzok je už v dnešnej dobe zazmluvnená a postupne budú otvorené. Momentálne sa vybavujú príslušné povolenia a riešia technické detaily.

Ich prevádzkovatelia však vidia hlavnú príčinu fluktuácie a nedostatočnej obsadenosti centra v privysokom nájomnom za prenajímanú plochu. Neuvažujete rozlúsknuť problém z tohto konca?

Sme si vedomí fluktuácie, ktorá však bola spôsobená aj podcenením situácie zo strany samotných prevádzkovateľov. Ceny prenájmov riešime individuálne a prispôsobujeme ich s ohľadom na charakter prevádzky i veľkosť priestoru. Prevádzkovateľom sa tak snažíme zabezpečiť podmienky na dobrý štart, avšak pozitívne výsledky si vyžadujú trpezlivosť aj na ich strane.

Ako vnímate možnosti budúcej koexistencie veľkého počtu sídelných celkov na Čiernej Vode z hľadiska absorpčných limitov a dopravnej vyťaženosti dotknutého územia? Posunula sa v tomto ohľade úroveň spolupráce s tvorcami územných plánov na vyššiu priečku?

Zaujímame sa o riešenie zlepšenia infraštruktúry v rámci lokality. Veríme, že k zlepšeniu situácie prispeje aj projekt dlho očakávaného zjazdu z diaľnice úseku Triblavina, ktorý, ako je známe, je už v pokročilom štádiu.

Ilustračné foto – autor (1,2), Vara Group (3)

  1. Monarská alej 1: dokončená radová zástavba
  2. Centrum Monar
  3. Monarská alej 2: výstavba inžinierskych sietí