Globálna realitno-poradenská spoločnosť CBRE zverejnila svoj nový prieskum, v ktorom sa bližšie zamerala na potreby a požiadavky ľudí na svoje bývanie, prácu, ale aj nakupovanie. Prieskumu sa zúčastnilo viac ako 20 000 respondentov rôznych vekových kategórií: od generácie Z (18 – 25 rokov), až po baby boomerov (58+).
Prieskum od CBRE ukázal, že duševná pohoda, lokalita práce aj bývania, ESG princípy a hybridná práca sú štyri zásadné oblasti, ktoré budú významne ovplyvňovať rozhodnutia pri výbere nehnuteľností.
Na margo prieskumu sa vyjadril aj Tasos Vezyridis, Executive Director, Research, Europe at CBRE. „Alfou a omegou každého rozhodnutia týkajúceho sa realitného trhu je práve spotrebiteľ. Aj to bol hlavný dôvod realizovania tohto prieskumu. Výsledky nám jasne ukázali, akým výzvam čelia nielen vlastníci nehnuteľností, ale aj investori. A to hlavne v sektoroch rezidenčných, maloobchodných, kancelárskych, ale aj logistických nehnuteľností. Výsledky prieskumu tiež ukázali, že čo sa týka lokality pre bývanie, záujem je hlavne o centrá miest. Tiež vyvracajú názor, že všetci chceme pracovať a nakupovať na diaľku.“