[caption id="attachment_172" align="alignright" width="300"]Stavebné spoločnosti majú v súčasnej chvíli zazmluvnené zákazky v priemere na 7,6 mesiacov dopredu, pričom, pre dve pätiny (39 %) sa jedná o vyšší počet zákaziek než mali v rovnakom období minulého roka. Najviac majú zásobník práce naplnený veľké spoločnosti (11,3 mesiacov) a vďaka dlhodobejším zákazkám tiež firmy zamerané na inžinierske stavby (9,4 mesiacov). Dve tretiny (67 %) objemu týchto zákaziek sú, pritom, z privátneho sektora, zostávajúca tretina (33 %) objemu patrí verejným zákazkám.
Slovenské stavebníctvo by malo v tomto roku rásť o 4,4 percenta
Odebírejte náš newsletter a neminete ani jednu novinku ze světa stavebnictví.
Súvisiace články
Priemyselná a stavebná produkcia: Priemysel sa za celý druhý štvrťrok vyvíjal priaznivo. Stavebníctvo pokleslo.
- 15. 8. 2016
Naopak, určité sklamanie predstavuje elektrotechnický priemysel, ktorý napriek rastovým očakávaniam za prvým štvrťrokom zaostával. Medzimesačne priemysel mierne klesal. V porovnaní s májom sa vytratil prorastový vplyv elektrotechnického a petrochemického priemyslu. Rovnako sa nenaplnili predpoklady zrýchlenia automobilového priemyslu pred dovolenkovým obdobím, ktoré bolo tento rok čiastočne posunuté už na začiatok letných prázdnin. Počet shlédnutí: 0
P13 – nový bratislavský projekt zameraný na Retail Warehousing
- 31. 3. 2010
Po nedávnom otvorení Eurovea Galleria v rámci prvej etapy Eurovey, ktorá priniesla na už beztak dosť nasýtený retailový trh v Bratislave ďalších 60-tisíc m2, sa zdá, že ďalšia výstavba maloobchodných priestorov môže byť dočasne kontraproduktívna. Na rozdiel od regionálnych centier (Trnava, Nitra, Trenčín, Žilina, Zvolen, Banská Bystrica, Poprad, Košice, Prešov), kam vlna nákupných centier dorazila s určitým fázovým…
Dopravné tunely – na Slovensku v zajatí nepochopenia a mýtov
- 10. 6. 2009
Vo verejnosti vyvolávajú tunely zväčša negatívne významové konotácie spájané s predražovaním, nedodržaním časového harmonogramu, ale najmä s metaforickým pomenovaním ekonomickej trestnej činnosti. O ich pozitívach, výhodách a celkovom prínose pre spoločnosť sa hovorí už pomenej. A pritom práve tieto sú oproti iným variantom jednoznačné: skracujú dopravné trasy, šetria ľudské životy, čas i peniaze, nedevastujú prírodu a zemský povrch, sú ekologickejšie a v porovnaní s horskými…